14 Haziran 2011 Salı

''Enfes'' Yaz Tatlısı

Uuuupuzun bir ara verdim diycem ama zaten hiç bi vakit saldıramamıştım şu bloga. İşte yine de vermiş olduğum bu araya ''enfes'' bir yaz tatlısı tarifiyle nokta koymuş bulunacağım birazdan.Bu arala bir hamaratlığım üstümdeki sormayın. Tatlılar, kızartmalar,soslar, börekler ,çörekler of of of. Neyse geç kalmadan hemen tarifi vereyim.
İhtiyacınız olan malzemeler çok basit. Hemen söylüyorum herkesin evinde mevcut olan bildiğimiz yoğurt ve sevilen yumuşakça bir meyve. Örneğin şeftali örneğin kayısı.. Ben kayısı kullandım evde onu buldum işime geldi. Şimdi efendim yiyeceğiniz miktara göre kayısı yıkayın çiti çiti. Ardından yarın ikiye çıkarın çekirdekleri, çekinmeyin. Atın derin bir kaba. Tamamdır. Üstüne yine yiyeyeceğiniz kadar yoğurdu atın. Alın el bilendırını. Kesin, parçalayın, çırpın güzelcee. Bir kaseye koyduktan sonra atın onu buzluğa. Yaklaşık 1-2 saat sonra çıkarın dolaptan. Hmmm taş gibi olmuş, içine kaşık girmez,çatal girmez,bıçak girmez. Yiyemeyin bir güzel. Sonra o yavaş yavaş erisin tırtıklayın kenarlardan. O yoğurdun ekşimtrak tadıyla kayısının tatlısı buluşsun midenizi bi allak bullak etsin of of of. Ama yaptığınız için ziyan olmasın diyip yemek zorunda hissediceksinizi kendinizi benim şu an yaptığım gibi. Bunları yapmadan öncede tvde çok güzel oluyomuş gibi bunu anlatan kadına da benim için bir iki sunturlu küfür düşünün. İşte size 'enfes' bir yaz tatlısı. Afiyet, bal, şeker olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder